איך בוחרים בגדים ליום צילום?

צילומי ילדים

השמש מאירה את היערות הסבוכים, השלג עוטף את האיזור, הים טובל בשקיעה אדומה ועלי השלכת צובעים הכל בזהוב. כל אחד מהמקרים האלו מגרה אותנו רק לצאת ולצלם כמה שיותר, גם את הנוף, וגם – כמובן – את עצמינו. אבל רגע, מה ללבוש?

בחירת הבגדים הנכונים ליום צילום מקצועי יכולה להיות משימה לא פשוטה, במיוחד אם אתם רוצים שהתמונות יהיו מעניינות, מקוריות ויפות. אחרי הכל, הבגדים הם אלו שקובעים את ה"וייב", המראה והאופי של התמונה, ובחירת בגדים גרועה יכולה להרוס יום צילום נהדר. כבר כתבתי על שילוב צבעים בצילום, אבל הנה לכם 5 טיפים לבחירת אאוטפיט שיהפוך יום צילום נחמד ליום צילום מושלם:

1. מהי מטרת הצילום?

לפני שמתחילים לבחור בגדים, חשוב לקחת בחשבון את מטרת הצילום. האם אתם מחפשים ליצור תמונה מקצועית וייצוגית לאתר שלכם, או שאתם מנסים ללכוד בעדשת המצלמה אווירה נינוחה יותר עבור תמונה לאלבום או לאינסטגרם? זו תמונה שאת רוצה לצלם עם חברות או צילומי חלאקה עם המשפחה המורחבת?

ברגע שתהיה לכם תשובה לשאלה הזו, כבר יהיה לכם כיוון ברור לבגדים שאתם צריכים עבור התמונה: לבוש מקצועי ומכובד לתמונה עסקית, בגדים יפים ומחמיאים בגזרה ובסגנון לתמונה ביתית, בגדים קלילים ושמחים לתמונה עם חברות ובגדים שמשרים אווירה של חום ואהבה לתמונה משפחתית.

2. היכן התמונה מצולמת?

המקום שבו מצולמת התמונה וסביבתו יהוו חלק משמעותי בבחירת הבגדים. במקרה שהתמונה מצולמת במשרד, הבגדים יהיו רשמיים יותר, וישדרו מכובדות. בתמונות על חוף הים יש לבחור בבגדים קלילים ומשוחררים, עבור תמונה בדשא כדאי לבחור בבגדים בהירים שמשדרים שמחה ואור, וכן הלאה.

קחו בחשבון שיש יתרון גדול בצילום תמונות בסטודיו; צילום בחוץ הוא הרבה יותר זורם ועליז, אבל בסטודיו מסודר תוכלו להחליף בגדים במקרה הצורך. זכרו גם כי חשוב להתאים את הבגדים למזג האוויר כשבחוץ, כדי שלא תקפאו כליל בניסיון להשיג כמה תמונות מוצלחות.

3. בחרו בגדים מחמיאים!

חשוב מאוד לבחור בגדים שמתאימים למבנה הגוף שלכן, גם אם ראיתן שמלה מאוד יפה שבפועל היא צמודה או ארוכה מדי. אל תנסו בכוח להיכנס לתוך בגדים שלא מתאימים לכן, אלו שיראו את התמונה לא יפספסו דבר כזה. 

עם זאת, חשוב מאוד לבחור בגדים שיחמיאו לכם! בגדים שיהיו לא צמודים מדי ולא רפויים מדי יגרמו לכם להרגיש בנוח לפני המצלמה, ואתם הכי יפים כשנוח לכם.

צילומי משפחה

4. התאימו צבע ודוגמה

הצבעים והדוגמאות של הבגדים יכולים להשפיע רבות על התמונות הסופיות. אם אתם מבצעים צילום ראש בלבד, למשל, הימנעו מללבוש בגדים עם הדפסים "עמוסים" או בעלי צבעים בהירים ונועזים, מכיוון שהם יכולים להסיח את עיני הצופים מהפנים שלך. במקום זאת, בחרו בצבעים אחידים ובעלי דפוסים עדינים המשלימים את גוון העור שלכם ואת המסר שתרצו להעביר בתמונה.

בצילומי גוף, לעומת זאת, כדאי מאוד לגוון עם הצבעים, ולנסות לעשות התאמות מעניינות. חשוב לשלב בין הצבעים בחכמה, כדי שהבדים יבטאו ויבליטו אתכם, ולא יבלעו את האובייקט המצולם בסופה של צבע. בנוסף, אם מדובר בתמונה שבה יש מספר מצולמים, חשוב לתאם מסגרת של צבע וסגנון, כדי שלא יהיו בתמונה אדם אחד עם חליפה ועניבה, אחד עם חולצת טריקו ואחד עם מעיל סבא.

בנוסף לצבע, גם הדוגמה שעל הבגדים שלכם יכולה להוסיף "מרקם" מעניין לתמונות שלכם. שקלו לשלב בגדים עם טקסטורה מעניינת, אך וודאו שהם משתלבים עם הצבע ועם הסגנון שבו בחרתם.

5. אביזרים? לאט ובטוח

תכשיטים, צעיפים, כובעים, כל אלו יכולים להוסיף נופך מיוחד לתמונה ולהפוך אותה לאחת שנזכור לנצח. למרות זאת, חשוב להשתמש בהם במידה: צעיף צהוב בולט יגנוב את כל הפוקוס מהילד החמוד שאנחנו מנסים לצלם, וכדומה.

ננסה לעבוד על שילובים של צבעים, דוגמאות ואביזרים, כדי להשיג, בסופו של יום צילום מהנה, את התמונה המושלמת.

ועוד טיפ אחד אחרון: ועוד טיפ אחד אחרון: תתייעצו עם הצלמת! אני וכל צלמת יותר מנשמח לעזור לכם ולכוון אתכם לבחור את הביגוד לתמונה המושלמת.

אז לסיכום: איך בוחרים בגדים ליום צילום?

על ידי התחשבות במטרת הצילום, במיקום ובתפאורה, בצבעים ובדוגמאות של הבגדים, ובאמצעות איבזור נבון, תוכלו להגיע לתמונה המושלמת. אל תפחדו להתנסות במראות שונים ולתאם עם הצלם כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.