צילומי גיל שנה

צילומי גיל שנה

צילומי גיל שנה זה מהצילומים האהובים עליי

השנה הראשונה לחייו של ילד מלאה באינספור אבני דרך ורגעים קסומים. אתם, ההורים, צפיתם בילד הקטן שלכם גדל מתינוק שברירי לפעוט סקרן ופעיל, וחגיגת יום ההולדת הראשון של ילדכם היא אירוע משמעותי. הדרך הטובה ביותר לתפוס את ציון הדרך הזה היא בצילומי גיל שנה אצל צלמת מקצועית.

כאן אנסה לענות לכם על כל השאלות, אסקור אפשרויות צילום שונות, אציע טיפים כיצד להתכונן לצילומים לגיל שנה ואנסה להבין איתכם כיצד ניתן לשלב את שאר בני המשפחה בתמונות החשובות הללו:

מה מיוחד דווקא בגיל שנה?

ישנן כמה סיבות לכך שדווקא צילומי גיל שנה הם מיוחדים כל כך:

  1. בשנה הראשונה לחייו התינוק עובר כל כך הרבה שינויים, אולי יותר מכפי שיעבור בכל שנה אחרת בחייו. בגיל שנה הוא הופך רשמית מ"תינוק" ל"ילדון", וצילום אבן דרך זו מאפשר להורים לחגוג ולהנציח את המסע המדהים של ילדם במהלך השנה המכוננת הזו.
  2. בשונה מצילומי גיל חצי שנה, גיל שנה התינוק כבר מקבל "אישיות".  הוא מסכים לדברים מסוימים ומסרב לאחרים, והשילוב של זה עם התמימות והסקרנות של הילדון יוצר תמונות ששוות זהב.
  3. אולי חשוב יותר מהכל – בדרך כלל בגיל זה התינוק כבר יושב היטב וביציבות, בלי צורך להישען או להיעזר בתמיכה, אבל עדיין לא הולך ורץ. השילוב הזה גורם לכך שמצד אחד הוא יכול להתעסק בענייניו בלי שמבוגר יצטרך להחזיק אותו, אבל מצד שני – הוא עדיין לא מתחיל להתרוצץ על סט הצילומים.

איפה אפשר לעשות צילומי גיל שנה?

ניתן לעשות צילומי סטודיו

צילומי סטודיו מספקים סביבה נעימה ומבוקרת, מושלמת לצילום ילדכם הפעוט. בסטודיו ניתן להשתמש ברעיונות שונים, למשל:

  • צילום מוטיב: בחרו נושא המשקף את תחומי העניין של ילדכם, כמו דמות אהובה, תחביב או אפילו נושא עונתי, והאפשרויות הן אינסופיות.

  • סיפור לפני השינה: התכרבלו עם המתוק שלכם למפגש קריאה עם ספר הסיפורים האהוב עליו לפני השינה. הרגעים האינטימיים המשותפים בזמן זה יכולים להניב תמונות מחממות לב.

  • תפאורה קיימת: גם אם אין לכם רעיון ספציפי, רוב הצלמים מחזיקים בסטודיו שלהם מגוון רחב של תפאורות שונות, החל מכדורים פורחים וכלה בצעצועים שונים. אז בלי לחץ, אני אמצא עבור הזאטוט שלכם את הרקע המתאים!
  • צילומי גיל שנה בבית: כמובן, לא חייבים דווקא סטודיו. אם אתם חושבים שדווקא בבית הילד שלכם יהיה הכי רגוע – לכו על זה.

כמובן שגם ניתן לעשות צילומי גיל שנה בטבע

בצילומי גיל שנה בטבע אמנם אין את הגמישות והנוחות שבסטודיו, אבל יש מגוון רחב יותר של אפשרויות צילום:

  • משחק בפארק: קחו את הקטן שלכם לפארק הסמוך, ואפשרו לו לטייל בטבע בזמן שהצלמת לוכדת את האושר שלו. מתקני שעשועים, ארגז חול, שבילים בטבע ושדות פורחים יוצרים סביבת צילום נהדרת ומתגמלת.

  • צילומים עונתיים: חבקו את היופי של כל עונה על ידי תכנון צילומים המשלבים אלמנטים עונתיים, כמו צילומי שלכת בסתיו או שדה פורח באביב.

  • חוף הים: צילומים בחוץ הים מתאימים לא רק לצילומי חתונה או לצילומי הריון, אלא גם לצילומי גיל שנה. אמנם צריכים להיות ערוכים לבלגן ולחול שתצטרכו להתמודד איתו כשתחזרו הביתה, אבל הים מוציא מהילדים משהו מיוחד, וזה שווה כל גרם חול.

רעיונות נוספים לצילומים מטורפים לגיל שנה

צילומי סמאש קייק

על צילומי "סמאש קייק" כתבנו מאמר שלם, אבל כאן נזכיר לכם בקצרה: בתרגום לעברית, "סמאש קייק" זה "מעיכת עוגה". צילומי סמאש קייק מנציחים את השמחה הצרופה של הילד הקטן כשהוא מועך בשמחה עוגה שהוכנה במיוחד עבור יום ההולדת שלו,כחלק מקונספט פשוט אך מחמם את הלב. התינוק טובל בהתלהבות את ידיו הקטנטנות בעוגה ויוצר בלגן של שמחה, תוך התענגות על החוויה.

התמונות הקסומות והמבולגנות הללו, כשהן מונצחות על ידי צלמת מקצועית, הופכות לאוצרות נצחיים שצורבים זכרונות בלתי נשכחים בלבכם. הן משמשות כמזכרות אהובות, ומציעות דרך נפלאה לתעד את יום ההולדת הראשון ולהנציח את הצמיחה וההתפתחות של התינוק במהלך שנת חייו הראשונה.

צילומי "סמאש קייק" מתאימים במיוחד ליום ההולדת הראשון של הילד. בגיל זה, הסקרנות המולדת של הפעוט היא בשיאה, ושמחתו הבלתי-מרוסנת ניכרת כשהוא חופר בהתלהבות בעוגה ומתענג על טעמה. אירוע זה מסמן רגע מעבר משמעותי, המסמל את מסעו של התינוק מינקות לילדות.

יתר על כן, גיל שנה הוא גיל חשוב במיוחד. זהו הזמן שבו הילד חוקר את העולם בפליאה, תוך שימוש בידיים ובפה ככלי החישה העיקריים שלו. כל דבר בסביבתו מעורר את סקרנותו העזה, ואין המחשה טובה יותר לכך מאשר ההנאה הבלתי מסויגת שלו לרסק ולמעוך את העוגה להנאתו. ילדים גדולים יותר עשויים להיות מסויגים יותר ולהימנע מלהתלכלך, אבל בגיל שנה הקטן שלכם נועז וסקרן מספיק כדי לשבת, לחקור ולהתענג על העוגה שמונחת לפניו.

אחרי הטרנד של ה"סמאש קייק" הגיעו טרנדים נוספים דומים, כמו "צילומי גיל שנה פסטה" (שבהם התינוק משחק בספגטי מלא ברוטב), "צילומי גיל שנה שוקולד", וכדומה.

צילומי אמבט חלב

סוג צילומים נוסף שהפך לפופולרי מאוד בשנים האחרונות הם צילומי אמבט חלב, שבהם התינוק הקטן שלכם מצולם כשהוא מונח באמבט חלב. התמונות האלו, שמצולמות על רקע לבן, נותנות אווירה מיוחדת ומרגיעה, שממלאת את הלב בחום ואהבה.

 

כמובן, אין צורך למלא אמבט שלם בחלב; רוב הצלמים ממלאים את האמבט במים חמימים ונעימים, כדי שלתינוקכם יהיה הכי נעים שאפשר, ומוסיפים מעט חלב בשביל הצבע. בנוסף, חשוב מאוד לוודא שהאמבט רדוד ויציב, כדי שלא להיקלע למצב של סכנת חיים, חס ושלום.

איך מתכוננים לצילומי גיל שנה?

צילומי גיל שנה דורשים תכנון מראש, כדי להבטיח שלילד שלכם יהיה נוח, מה שיוביל אותו לשתף פעולה עם הצלמת. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן:

    1. התזמון הוא הכל: תזמנו את הצילומים לזמן שבו הילד נח היטב ואוכל היטב. מומלץ בחום להגיע לצילומים בשעות הבוקר! בדרך כלל הילד נמצא אחרי שנת לילה, ואחרי שהיה לו זמן להתאושש – הוא שמח ועירני. אחרי צהריים הילדים עלולים להיות עייפים ומותשים, והתמונות יהיו בהתאם.
    2. פנים מוכרות: במידת האפשר, פרצופים מוכרים בזמן הצילומים, כגון בני משפחה קרובים או חברים, יעזור לפעוט שלכם להרגיש בנוח ולהשתתף בשמחה בעניין. חלק מהעניין מוטל גם עלינו, הצלמות; ילד לא יחייך בהתלהבות לזרה שהוא הרגע פגש, ולכן אנחנו ננסה להתחבר אל הילד ולהרגיש אותו, כך שלא יבהל או יפחד מאיתנו.
    3. חטיפים וצעצועים: הביאו אתכם את החטיפים והצעצועים האהובים על ילדכם כדי לבדר אותם ולהסיח את דעתם בעת הצורך. מלבד זאת, לפעמים דווקא כשהילד משחק עם הצעצוע האהוב עליו, או מנשנש חטיף, הוא הכי מאושר, ואושר = תמונות מוצלחות. זכרו זאת.
    4. ביגוד ואביזרים: תכננו מראש את אלו בגדים ואביזרים אתם רוצים לשלב בתמונות (ראו גם את המאמר "איך בוחרים בגדים ליום צילום?"). ודאו שהבגדים יהיו נוחים לילד ושיהיה ניתן להחליף ביניהם בקלות, אם אתם מעוניינים להשתמש במספר סטים של בגדים.
  • סבלנות לא קונים בשום חנות: ילדים זה עם מורכב, וגם ילד בן שנה יכול להחליט שהוא צריך עכשיו שעה כדי לבכות. קורה. גם כאן, בדיוק כמו בצילומי ניו בורן, צריך להמתין בסבלנות שהילד יירגע. אמנם זה באותו רגע יכול להרגיש לכם סוף העולם, אבל בסוף זוכרים רק את התמונות המקסימות שיצאו, ולא איך הילד שלכם התנהג בצילומים.

איך משלבים את כל המשפחה בצילומים?

תמונות גיל שנה הם הזדמנות מצוינת לא להסתפק רק בצילומי הפעוט; זו גם הזדמנות ללכוד רגעים משפחתיים יפים ולעשות סשן מושלם של צילומי משפחה. הנה כמה רעיונות לשילוב שאר בני המשפחה בצילומים:

    • פורטרט משפחתי: קחו את הזמן כדי לצלם תמונה משפחתית אחת, של כל המשפחה המורחבת.
    • צילומי אחים: ערבו גם את אֶחיו של הילדון בחלק מהתמונות. אינטראקציות בין אחים יכולות להוביל לתמונות כנות ומחממות לב שמתארות את הקשר ביניהם.
  • קשר של הורה וילד: אל תשכחו לתעד את הרגעים המיוחדים בין ההורים לבין ילד יום ההולדת. חיבוק אוהב, נשיקה עדינה או צחוק משותף יכולים ליצור תמונות נוגעות ללב ומתוקות להפליא.
  • משפחה מורחבת: אם בסט הצילומים נוכחים סבים וסבתות או בני משפחה אחרים, הקדישו גם להם כמה דקות, ותרוויחו זכרונות נוספים להמשך.

לסיכום:

צילומי גיל שנה הם דרך יפה לחגוג את יום ההולדת הראשון של ילדכם וללכוד זכרונות יקרים לכל החיים. זכרו לכלול את כל המשפחה ברגעים אלו, וליצור תיעוד מתמשך של האהבה והשמחה שאופפת את תינוקכם במסעו לעבר גיל הילדות. אז דברו איתי בהקדם כדי שאסייע לכם ללכוד את הקסם של הגיל הזה בעין העדשה ובצורה המקצועית ביותר.

צילומים בסביבת היומולדת של גיל שנה בקונספט מעניין

גיל שנה הוא גיל פוטוגני במיוחד, הילד כבר לא תינוק ישנוני אלא פעלתן ומגיב לסביבה, אבל הוא עוד לא קולט שהוא ב"סשן צילומים" מה שיוצר את התמונות הכי תמימות ויפות ששייך. התוצאה מדברת

יש כמה סשנים של צילומים ייחודיים רק לגיל שנה. צילומי סמאש קייק, צילומי אמבטיית חלב, צילומי ספגטי ועוד.

זה כמובן תלוי בסוג הצילומים. בסמאש קייק בגד שלא מפריע שיתלכלך, באמבטיית חלב כלום פחות או יותר…

חודש לפני היומולדת יהיה זמן מצויין.